Bolonjski sistem studiranja
Bolonjska deklaracija je zajednička deklaracija evropskih ministara obrazovanja potpisana u Bolonji 19. juna 1999. godine, a odnosi se na reformu sistema visokog obrazovanja u Evropi, uključujući i Bosnu i Hercegovinu koja je potpisala Bolonjsku deklaraciju 18. septembra 2003. godine
• Prihvatanje sistema lako prepoznatljivih i usporedivih stepena, među ostalim uvođenjem dodatka diplomi (Diploma Supplement), kako bi se promicalo zapošljavanje evropskih građana i međunarodna konkurentnost evropskog sistema visokog obrazovanja.
• Prihvatanje sistema temeljenog na dva glavna ciklusa, preddiplomskom i diplomskom. Pristup drugom ciklusu zahtijeva uspješno završen prvi ciklus studija koji mora trajati najmanje tri godine. Stepen postignut nakon prvog ciklusa treba odgovarati evropskom tržištu rada odgovarajućom razinom kvalifikacije. Drugi ciklus vodit će ka magistarstvu i/ili doktoratu, kao što je to slučaj u mnogim evropskim zemljama.
• Uvođenje bodovnog sistema, kao što je ECTS, kao prikladnog sredstva u promicanju najšire razmjene studenata. Bodovi se mogu postizati i izvan visokoškolskog obrazovanja, uključujući i cjeloživotno učenje, pod uvjetom da ih prizna univerzitet koje prihvata studenta.
• Unapređivanje mobilnosti prevladavanjem zapreka slobodnom kretanju, posebno: studentima dati priliku za učenje, omogućiti im pristup studiju i relevantnim službama; nastavnicima, istraživačima i administrativnom osoblju, priznati i valorizirati vrijeme koje su proveli u Evropi istražujući, predajući ili učeći, bez prejudiciranja njihovih statutarnih prava.
• Unapređivanje evropske saradnje u osiguravanju kvalitete u cilju razvijanja usporedivih kriterija i metodologija.
• Unapređivanje potrebne evropske dimenzije u visokom školstvu, posebno u razvoju nastavnih programa, međuinstitucionalnoj saradnji, šemama mobilnosti i integrisanih programa studija, obuke i istraživanja.
Bosna i Hercegovina je potpisala Bolonjsku deklaraciju 18. septembra 2003. godine
Fakultet za tehničke studije, od svog osnivanja primjenjuje standarde Bolonjskog procesa i prema Bolonjskoj deklaraciji nastoji dostići postavljene ciljeve od kojih je šest temeljnih: tri ciklusa obrazovanja, dodatak diplomi (Supplement), ECTS krediti, mobilnost studenata, QA, Evropska dimenzija u visokom obrazovanju. Fakultet je kontinuirano uključen u postizanju nivoa koji podrazumijeva razvoj cjeloživotnog učenje, sudjelovanje studenata u odlučivanju i učenje u kojem student zauzima centralnu ulogu u nastavnom procesu. Primjena Bolonjskog sistema na Fakultetu nije forma već suština čiji se kvalitet kontinuirano osigurava.
Bolonjski sistem studiranja
Tri ciklusa obrazovanja

Učenje zasnovano na kompetencijama

ECTS BODOVI/KREDITI

MEĐUNARODNA MOBILNOST STUDENATA I OSOBLJA

UČEŠĆE STUDENATA U ODLUČIVANJU

DODATAK DIPLOMI (SUPLEMENT)

CjELOŽIVOTNO UČENJE

Praktikum
Bolonje za studente
